KORONAOPPDATERING 30.11.2021

Det er i dag 3 nye personer som er registrert smittet av korona. Alle tilfellene har sammenheng med gårsdagens tilfeller.

Vi ser nå at smittesituasjonen potensielt er noe uoversiktlig, og vi ønsker derfor å gå ut med en del lokale anbefalinger til våre innbyggere og besøkende i Etnedal kommune:

• Hold avstand, bruk gjerne 1 meteren igjen
  • Begrens dine sosiale kontakter
  • Har du luftveissymptomer og føler deg dårlig bør du holde deg hjemme
  • Ha lav terskel for å teste deg ved luftveisymptomer, enten med hurtigtest eller test på legekontoret.
  • Har du testet negativt med hurtigtest og du har forkjølelsessymptomer, anbefaler vi at du tar en test ved legekontoret, eller tester deg hver dag med hurtigtest frem til du er symptomfri eller føler deg bedre. Vi ser nå at hurtigtest kan være negativ i starten selv om du er smittet, da det kan tar noen dager før hurtigtesten slår ut.

Har du spørsmål knyttet til korona i Etnedal kommune kan du ringe kommunens koronatelefon på telefon 90852079. Dersom det er vanskelig å få kontakt kan du også sende sms.