Viktig melding fra feieren

Fra nå av vil du som innbygger motta SMS fra din feier når det er tid for feiing/tilsyn på din bolig.

Feieren har nå nye løsninger for hvordan vi skal planlegge feiing/tilsynsrundene våre i din kommune. Vi har nå et nytt verktøy som skal hjelpe oss med enklere varsling av feiing/tilsyn. Planlegging av disse tiltakene krever mye tid og ressurser, og vi er nå avhengig av innbyggernes hjelp til å få dette i sving så fort som mulig.

Det du som innbygger skal være forberedt på, er at vi fra nå av kommer til å kontakte dere via SMS på din telefon. Denne tekstmeldingen vil inneholde en link som vi vil at dere tar i bruk. Er du usikker på dette og trenger hjelp, kan du fortsatt kontakte feier slik det er beskrevet i SMS-en. Denne linken kan du enkelt åpne på din Smarttelefon, eller du kan kopiere eller skrive URL’en inn på din PC hvis du ønsker det.  Så vil linken ta deg til en plattform som kalles «Min Eiendom», og er en hjemmeside med all din eiendomsinformasjon, her vil du kunne logge deg inn og alltid være oppdatert på bl.a. Brannforebyggingsstatus på din bolig. Viktigst kan du kommunisere med oss når det passer med feiing/tilsyn og kunne gi tilbakemelding når du har fulgt opp/rettet et avvik for eksempel.
Vi minner om at det fortsatt vil være mulig å kontakte oss som før, men vi setter stor pris på responsen fra SMS.

Beskrivelse steg for steg:

1. Du vil få en SMS fra «Feieren» som er ditt brannvesen når det er tid for å utføre feiing/tilsyn på din bolig SMS-varselet begynner alltid på denne måten: https://q.nordkart.no/xxxxx (Du kan også logge deg inn via vår hjemmeside www.valdresbrannvesen.no, og trykk på Min Eiendom.)
  2. Åpne SMS-en, les og følg beskrivelsen.
  3. Ved hjelp av linken i SMS-en logger du deg på Min Eiendom via ID-porten(DIFI), husk å ha Bank-ID klar, her bekrefter du tidspunktet Feieren skal komme på feiing eller tilsyn. Du kan også kommunisere at det ikke passer og finne nye tid eller dato.
  4. Når du har bekreftet så vil Brannvesenet motta beskjed og kunne planlegge feiing/tilsyn ut ifra det som blir besvart.
  5. Etter tilsynet er gjennomført vil du få en ny melding som vil lede deg tilbake til Min Eiendom hvor du kan lese rapporten, og følge opp eventuelle avvik eller anmerkninger.

Ved spørsmål om feiing/tilsyn eller faktura/gebyr ol. er kontaktpersonen feierformann Kjell Ivar Haugen telefon 908 56 810 eller e-post kjell.ivar.haugen@valdresbrannvesen.no

Kontaktinfo

Niclas Kristiansen