Oppstart planstrategiarbeid

Planstrategien skal avklare hvilke behov kommunen har for å utarbeide eller revidere planer i neste fireårsperiode, samt en drøfting av kommunens strategiske valg knyttet til samfunnsutvikling, herunder langsiktig arealbruk, miljøutfordringer og sektorenes virksomhet.

Planstrategien skal vedtas senest ett år etter at kommunestyret har konstituert seg.

Dersom du som innbygger har meninger om hva planstrategien skal inneholde eller kommentarer som bør bli vektlagt i utarbeidingen av planstrategien for 2024-2027, vil kommunen gjerne høre fra deg. Frist er satt til 26.4.2024. Alle innspill må være skriftlige og kan sendes til: postmottak@etnedal.kommune.no eller til: Etnedal kommune, Kyrkjevegen 10, 2890 Etnedal.

Samtidig med utarbeiding av planstrategien, vil kommunen starte opp revidering av kommuneplanens samfunnsdel. Forslag til planstrategi, med planprogram for kommuneplanen, vil bli lagt ut til offentlig ettersyn og høring etter kommunestyremøtet i mai. Det tas sikte på vedtak av planstrategien i oktober 2024.