KORONAOPPDATERING 03.12.2021

Det er ikke registrert noen nye smittede av korona siden 30.11.2021. På grunn av smittesituasjonen i Norge og i områdene rundt oss anbefaler vi at eventuelle planlagte samlinger for sårbare grupper ikke gjennomføres denne uka.

Det er også litt tidlig å slippe ned skuldrene helt, så vi anbefaler fortsatt alle til å ha lav terskel for testing, og å følge de nasjonale anbefalingene som gjelder fra i dag. Under finner du et utdrag av disse, og resten finner du her:

• Si ja til vaksine
  • Hold deg hjemme og test deg når du er syk
  • Bruk munnbind der det ikke er mulig å holde avstand i kollektivtransport/taxi, butikker og kjøpesentre.
  • Bruk munnbind i kontakt med helse- og omsorgstjenesten
  • Hold avstand til andre, gjerne en meter, der det er mulig
  • Unngå håndhilsing og klemming
  • Voksne bes vurdere om de kan redusere nærkontakter noe

Har du spørsmål knyttet til korona i Etnedal kommune kan du ringe kommunens koronatelefon på telefon 90852079. Dersom det er vanskelig å få kontakt kan du også sende sms.

Er du uvaksinert og ønsker vaksine, ring legekontoret på telefon 61121330 på hverdager mellom klokken 0800-1500.

For vaksinering med tredje dose tar kommunen kontakt løpende med de som er vaksinert i Etnedal med to doser så langt, og er klare for en ny dose.

Personer som oppholder seg i kommunen, som har fått dose 1 og/eller dose 2 i en annen kommune, må ta kontakt med legekontoret dersom de ønsker vaksindose 3 i Etnedal kommune.