Vi har ledige koronavaksiner til innbyggere som ikke har fått sin første dose

Alle innbyggere over 18 år i Etnedal kommune som har ringt legekontoret og sagt at de ønsker vaksine mot koronavirus, har nå fått tilbud om første dose. I uke 31 får vi 120 vaksinedoser og det er kun 40 personer som står på listen for vaksinering denne uken. Dette betyr at vi har 80 vaksinedoser som kan gis til personer som ikke har fått sin første dose enda.

I Etnedal kommune blir det ikke sendt ut innkalling til vaksinering. Alle over 18 år som ønsker vaksinering må selv ta kontakt med legekontoret på telefon 61 12 13 30. Vi oppfordrer derfor personer som ønsker vaksine om å ringe legekontoret for å bli satt opp på liste for vaksinering.

Kommunen har fått noen tilbakemeldinger om at enkelte ikke har fått med seg at de selv må ta kontakt med legekontoret for å bli satt opp på liste for vaksinering, og vi oppfordrer derfor alle til å snakke med sine nærmeste om at dersom de ønsker vaksinering må de ringe legekontoret så snart som mulig.